Teksten laten schrijven over marketing & trainingen

Bel me voor conversiegerichte webteksten, whitepapers, ads, blogs en salesfunnels. 

Next level  teksten over marketing & trainingen

Jij verkoopt marketingdiensten of trainingen, maar moet deze ook vermarkten. Dus wat heb je nodig? Precies! Belachelijk goede teksten om jouw kwaliteiten in de spotlights te zetten. Lekker leesbaar, memorabel én beter dan concurrenten die ook behoorlijk goed bezig zijn.

Nr. 1 tactiek: steek je kop boven het maaiveld uit

Verander je tone of voice, wees transparanter, gebruik minder vakjargon, ga inhoudelijk de diepte in of durf stelling te nemen. Als copywriter en marketingmeisje (van 1.91 meter) heb ik allerlei ideeën om jouw teksten te laten opvallen bij je doelgroep.

De grootste vraag is: durf jij het aan?

Want ja... je krijgt zeker reacties van jaloerse zuurpruimen (die zelf maar 3 likes krijgen op hun suffe LinkedIn-bericht). Maar het ánders doen dan de rest is wel de manier om in het koppie van je doelgroep terecht te komen. En dus ook de route om je business te leiden naar meer succes.

Jouw resultaat als je durft op te vallen

  • Top of mind in je specialisatie.
  • Leads die precies bij je passen.
  • Klanten die meer te besteden hebben.
  • Meetbare resultaten waar je businesscijfers van opfleuren.

Deze bedrijven kennen de weg naar mijn inbox

Ik schreef allerlei commerciële en conversiegerichte teksten voor hen (en andere marketingbureaus, coaches en trainers). Ik tikte o.a. webteksten, whitepapers, dienstenpagina's en verdraaid goede salespagina's.

opdrachtgevers marketing
Floor testimonial

"De aanpak van Maud is efficiënt en effectief. De eerste oplevering van de salespagina was meteen on point! De tekst leest makkelijk weg, heeft een heldere en duidelijke opbouw en de inhoud klopte."

Floor van Dijk, Webiteers

Je krijgt méér dan een goede tekst

Ik verwerk natuurlijk de verplichte toeters en bellen

  • SEO-zoektermen
  • Conversiegerichte call to actions
  • Positieve en hulpvaardige vibe

En er is nog veel meer...
Het zit in mijn natuur om verder te kijken dan alleen de tekst. Logisch met mijn achtergrond als SEO-schrijver, marketingpsycholoog en conversiespecialist. Je krijgt dus niet alleen een goede tekst in je inbox, maar ook dit:

  • Mijn 10+ jaar werkervaring als online marketeer
    Ik heb dik 10 jaar gewerkt als online marketeer bij een onlinemarketingbureau. Dat praat (en typt) toch een stuk makkelijker, omdat ik begrijp waar het over gaat.
  • Tips zodat de tekst en het design elkaar versterken
    Ik check of de tekst optimaal tot z’n recht komt op de webpagina. Zie ik verbeterkansen door iets kleins aan te passen in het design? Dan zeg ik ’t absoluut.
  • Een vleugje marketingpsychologie 
    Ik bepaal de kooptriggers van je doelgroep en verwerk deze in een scherpe tekst. Dit motiveert lezers om nu de knoop door te hakken en met jullie contact op te nemen. Goed om te zeggen: ik doe dit zonder overdreven Tel Sell gedoe.
  • 2 feedbackrondes voor 100% tevredenheidsgarantie
    We starten met een inhoudelijke check, want jij bent de enige echte vakspecialist. Daarna zet ik de laatste puntjes op de i. Staat de tekst online? Mail de URL: dan dubbelcheck ik of het er optimaal uitziet.
  • Uitleg waarom ik typ wat ik typ
    Je ontdekt hoe ik lezers zelf laat ontdekken dat jouw marketingdienst of (online) training triljoen keer de investering waard is. Ik leg uit hoe ik lezers enthousiast maak om voor jouw bedrijf te kiezen. Het subtiele duwtje in de rug valt lezers niet op, maar als je het eenmaal weet, vind je het slim bedacht.
  • Onze contactmomenten zijn inbegrepen
    Wel zo logisch, omdat jouw brein vol zit met waardevolle informatie over je doelgroep, branche en aanbod. Een goede briefing en afstemming zorgt voor nóg betere teksten. Dus dat zit gewoon in de projectprijs.

Teksten over marketing typ ik nog in m'n slaap

Ik heb heul lang gewerkt als online marketeer met een focus op SEO en conversie-optimalisatie (CRO) voordat ik me ging specialiseren in conversie-copywriting. Ruim 15 jaar staan op de teller. Hierdoor weet ik ontzettend veel over marketing, zodat ik veel scherpere teksten over dit onderwerp kan typen dan een een tekstschrijver zonder deze achtergrond.

maud marketingpsychogie

Mijn favo schrijfstijl is professioneel-luchtig.
 Moet jouw tekst superserieus worden? 
Dan kun je beter een andere tekstschrijver zoeken. 

Check mijn werk


Gluur even tussen mijn geschreven teksten

Wil je meer teksten zien die ik schreef over marketingdiensten en (online) trainingen? Mail me even.

Dit soort teksten typmiep ik het liefst

Iets anders nodig? Je kunt het altijd lief vragen en dan zeg ik ja of nee tegen je (onweerstaanbare) aanbod. ;-)

  • Webteksten over marketingdiensten en (online) trainingen
  • Salespagina's
  • Landingspagina's
  • E-books en whitepapers
  • Mailfunnels & salesfunnels

Beetje promotiepraat door een opdrachtgever

referentie Corinne

"Begin dit jaar zijn we via via op het pad van Maud gekomen. Heel blij mee want we hadden grootse plannen met de website van ons bedrijf Digital Moves. Deze moest helemaal vernieuwd worden op basis van onze nieuwe trainingsvormen en daar horen uiteraard ook goede converterende teksten bij. Na de intake wisten we dat Maud goed bij ons paste met haar stijl en hebben we het aangedurfd alles te laten herschrijven.

De eerste reacties zijn goed, we zien dat mensen er op 'aanslaan'. Soms benoemen ze zelfs letterlijk de teksten in de mails die ze ons sturen. 

Dus dank je wel Maud, goede zet geweest jou in te huren. Daarnaast ben je een heerlijk gek mens en gewoon recht door zee. Voor ons was dat nog een extra positief punt om je in te huren 😉."

Corinne Keijzer, LinkedIn-trainer

Zo vlieg ik een schrijfklus aan

1. Kennismaking

Vertel me alles over jullie dienst(en) en ambities voor de toekomst. Dan kan ik inschatten of mijn copy-kwaliteiten in dat plaatje passen. Zijn we een match? Dan maak ik een offerte en check ik m’n agenda wanneer ik kan starten voor jullie.

2. Prijsopgave – vaste prijs

Ik hou van duidelijkheid, dus ik werk het liefst met een vaste projectprijs. Je betaalt geen cent meer dan afgesproken. Oók niet als ik langer met de opdracht bezig ben dan ingeschat. Da’s een slimme deal voor jou, omdat ik een rasechte perfectionist ben.

3. Briefing & Teamsen

Ik stel de meeste slimme (en domme!) vragen om de onderste steen boven te halen. Ik wil álles weten van je doelgroep, je aanbod en het bedrijf. Dit is nodig om de juiste snaar te raken, lezersvragen te beantwoorden en te klinken als ‘jou’.

4. Typen-typen-typen

Ik ga aan de slag. Vooraf geef ik aan wanneer ik de teksten oplever. Dan kun jij alvast een plekje in de agenda reserveren om ze door te nemen. Zo houden we de vaart erin om de teksten zo snel mogelijk live te zetten.

5. Puntjes op de i

Jij bent de expert op jouw vakgebied. Daarom vraag ik jou de teksten inhoudelijk te checken. Klopt alles?
Per tekst krijg je maximaal 2 feedbackrondes. Die tweede ronde is haast nooit nodig, maar mocht er nog iets zijn, dan pas ik het natuurlijk aan.

6. Champagne (of sapje)!

Tijd voor een bescheiden feestje. Jij hebt de definitieve teksten ontvangen en zet ze online. Dus hoog tijd om te proosten op deze mijlpaal én je inbox wagenwijd open te zetten voor complimenten, aanvragen en bestellingen.

Mag ik je trampoline zijn, zodat jij boven het maaiveld uit kunt springen?

JE VERVOLGSTAP IS BEST SIMPEL ALS JE MIJN SCHRIJFWERK TE PRUIMEN VINDT...

Conversiegerichte teksten nodig?
Bel Maud.

Ik schrijf op wat jij wil zeggen, maar hoe je het niet zelf op papier kreeg. Ik fix teksten voor je die passen bij je bedrijf en doelgroep. 

Klinkt dat goed?

Stuur direct een appje naar 06 80 10 55 54 of vul mijn contactformulier in. Dan ontdekken we snel genoeg of mijn kwaliteiten passen bij jouw schrijfklus.

Ervaringen van opdrachtgevers

Henri review

Henri Zondag
Tekstmodel Schrijftrainingen

"Toen de eerste 3 teksten die Maud had geschreven live gingen is de verkoopconversie wel 300% gestegen! De bezoekers voelen zich veel beter aangesproken en aangespoord om een training te volgen. Dit beloofd wat, want we zijn pas net begonnen.
 
Ook de samenwerking met Maud is superprettig! Veel kennis en kunde. En daarbij een heel fijn mens. Een absolute aanrader voor iedereen die een echte copywriter zoekt!"

review tekst

Erna Ebbinge
Blooms out of the Box

"Met Maud werken is echt een aanrader: ze communiceert super- helder over wat je als klant kunt verwachten, haar feedback is helder en to-the-point, evenals de teksten die ze voor ons heeft geschreven. En als klap op de vuurpijl reageert ze altijd snel en volledig. Wij zijn blij met Maud!"

Elbert Ricken
Bolletje

"ConsumPsy helpt ons bij het optimaliseren van hun commercials met behulp van technieken uit de consumentenpsychologie."

daniel referentie consumpsy

Daniël Gruppen
PuurWeb

"Maud heeft voor mij een salestekst geschreven waarbij rekening gehouden moest worden met de tactieken van online persuasion. Omdat ik haar training Master Online Overtuigen heb gevolgd en hier zeer tevreden over was, wist ik dat ik bij Maud aan het juiste adres was voor deze opdracht. 


En ja hoor! De opdracht is volledig naar wens uitgevoerd. Ik was er zo tevreden over dat ik Maud meteen een 2e opdracht heb gegeven voor een 'Online Persuasion'-tekst :)"

Floor testimonial

Floor van Dijk
Webiteers

"Wij hebben Maud gevraagd om een salespagina te schrijven voor onze website, omdat het schrijven van een helder en salesgericht verhaal een uitdaging was voor ons. De aanpak van Maud is efficiënt en effectief.
 
De eerste oplevering van de salespagina was meteen on point! De tekst leest makkelijk weg, heeft een heldere en duidelijke opbouw en de inhoud klopte. Al met al een goede ervaring en Maud staat zeker op de lijst voor het schrijven van de volgende salespagina's op onze website."

Leuk Maud, maar wat kost dat?

Geld! Ik dacht: ik kom direct met het ‘slechte nieuws’. En komt nu mijn poging om de pijn te verzachten. ;-)
Ga ik voor je aan de slag? Dan spreken we een vaste prijs af, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Wel zo prettig.

De vaste prijzen zijn inclusief:

  • Intake via Teams
  • Briefingsvragenlijst
  • Doelgroeponderzoek
  • Schrijfwerk
  • 1 feedbackrondes per tekst
  • Check als de teksten online staan

Investeringen van veelgekozen schrijfwerk

  • Teksten voor je website (home + 2 dienstenpagina's + over ons + contactpagina): €2.825
  • Onepage website of 1 hele lange salespagina: €1.125
  • Whitepaper + landingspagina: €1.500
  • 8 LinkedIn-berichten per maand: €800
  • Mailfunnel met 5 e-mails: €975
  • Blog: €600 t/m €750 afhankelijk van de lengte en het aantal interviews met inhoudelijke experts

Nog niet flauwgevallen? Laten we (video)bellen!

Mijn nummer is 06 80 10 55 54. Neem ik niet op? Dan zit ik waarschijnlijk in m’n schrijfcocon. Stuur me dan even een mailtje.

Veelgestelde vragen

Zelfs mét antwoorden. Hoeveel mooier wil je 't hebben? ;-)

Wanneer kun je starten?

Wat is de doorlooptijd van een project?

Voor welke tekstklussen mag je me 's nachts wel/niet wakker maken?

Kun je ook (minder) serieus schrijven? Ja hoor!

Schrijf je SEO-proof teksten? Absoluut!

Schrijf je ook Engelstalige teksten?

Heb je een andere vraag?

>