Blogs

Artikelen over conversie-copywriting, online persuasion en spannende schrijftechnieken.

De allernieuwste artikelen op 'n rijtje...

Hoe je het onbewuste brein verleidt in onlinemarketingSysteem 1 en systeem 2 van Kahneman toepassen in online marketing.Mensen zijn geen rationeel denkende wezens. Ons aankoopgedrag wordt grotendeels bepaald door impulsen, oerinstincten en onbewuste beweegredenen. En deze zijn te voorspellen. Kennis over ons brein vormt de basis voor het goed worden in online verkoop van producten of

ยป Lees het blog
Systeem 1 en 2 van Kahneman toepassen in online marketing

Quiz op je website? Dit is een fijne plug-in voor WordPress.Na het testen van meerdere WordPress plug-ins voor quizzen heb ik รฉรฉn favoriet. Namelijk de Thrive Quiz Builder. Het fijne is dat je niet hoeft te programmeren om een gave quiz op je WordPress site te zetten. Elke ondernemer en marketeer kan het zelf. In

ยป Lees het blog
Mijn favoriete quiz plug-in voor WordPress

Veelgestelde vraag: wel of niet de prijzen op je site zetten?Onlangs sprak ik met een ondernemer die bewust geen prijzen op zijn site zet voor zijn dienst.  Hij heeft liever dat mensen contact opnemen als ze meer willen weten.  Er kwamen inderdaad voldoende reacties binnen, maar tรณch had hij een probleem. Het gros van de geรฏnteresseerden viel

ยป Lees het blog
Prijspsychologie: wel of geen prijzen op je site tonen?

Hoe komt jouw profielfoto over?Test het!Bloed, zweet en tranen heeft het gekost om een LinkedIn foto te maken. Wanneer ik tevreden was met een foto vonden anderen dat ik onzeker of zelfs bedroefd keek. Wanneer ik dat probeerde te compenseren met een lach werd het een nep-grijns. En toen ik het idee had dat ik

ยป Lees het blog
Hoe komt jouw profielfoto over? Test het!

Een super-eenvoudige manier om goede headlines te schrijven (ook als creativiteit niet je sterkste punt is)Met een goede headline laat je lezers snakken naar meer. Je wilt ze dusdanig prikkelen dat ze het gevoel hebben maar รฉรฉn keuze te kunnen maken: zo snel mogelijk verder lezen. Maar een รฉcht goede headline doet meer dan dat.

ยป Lees het blog
Conversie copywriting: headlines schrijven

Schaarste creรซren op je site doe je met deze WordPress plug-in3โ€ฆ2โ€ฆ1โ€ฆ.  Deze aftelklok voor websites gebruik op mijn actiepaginaโ€™sIk moet bekennen dat ik graag schaarste inzet als overtuigingstechniek. Het is niet alleen makkelijk toepasbaar voor een website of webshop, maar het werkt ook verdraaid goed om meer verkoop te behalen.Maar hoe zet je zelf schaarste

ยป Lees het blog
Count down timer voor WordPress

De overtuigingskracht van voegwoorden: โ€˜wantโ€™ vs โ€˜omdatโ€™Als onlinemarketeer, tekstschrijver of ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe manieren om je marketing succesvoller te maken. Niet alleen ons onderbuikgevoel fluistert dat woordkeuze belangrijk is, maar dit blijkt ook uit talrijke onderzoeken. Zelfs subtiele verschillen in taal worden direct opgepikt door ons brein.Als je een overtuigende

ยป Lees het blog
Conversie copywriting: โ€˜wantโ€™ vs โ€˜omdatโ€™

GRATIS E-BOOK10 breingeheimen die je moet kennen om je site succesvoller te makenLevert jouw website onvoldoende nieuwe klanten op? Ontdek of jouw website:Het onbewuste brein van websitebezoekers aanspreekt.Marketingpsychologie gebruikt om meer verkoop en leads te behalen.Breintechnieken toepast waardoor bezoekers bij jou kopen i.p.v. bij de concurrent. conversie-copywriter & marketingpsycholoog Dit artikel is geschreven door Maud EbbekinkAls

ยป Lees het blog
10 breingeheimen die elke tekstschrijver en marketeer moet kennen

Verliestaal:  conversiegerichte schrijftechniek die elke marketeer mรณet kennenHoe motiveer je een websitebezoeker zich aan te melden voor je nieuwsbrief? Of hoe bied je een (gratis) adviesgesprek aan? En op welke manier activeer je mensen om je toffe online training te kopen? Kleine nuances in tekst hebben een groot effect op de lezer. Welke tekst motiveert

ยป Lees het blog
โ€‹Conversie copywriting: winsttaal vs verliestaal

Je kunt m’n middelvinger krijgen!Je kent de commercial van Bolletje vast wel: een vrachtwagenchauffeur steekt per ongeluk een middelvinger op naar een politieagent doordat hij zijn vingers aflikt na het eten van smeuige ontbijtkoek. Hilarisch, zo vinden de meeste mensen die ik er naar vraag. En ze kennen hem ook allemaal. Weet je even niet

ยป Lees het blog
Case: verhoog de verkoopkracht van Bolletje commercials

Snel een verkooptekst schrijven


Gratis turbotraining. Ga naar de inschrijfpagina en meld je aan!

>