Conversiegerichte teksten voor SaaS-bedrijven
Ik ben jouw strategische sparringpartner en copywriter in één.
Ik ben jouw strategische sparringpartner en copywriter in één.
Jullie software is geweldig. Klanten zijn tevreden. Het product is handiger, sneller, uitgebreider of beter dan die van concurrenten. En misschien zelfs goedkoper. Software zoals die van jullie verdient een grote groep blije gebruikers, zodat jij nog verder kunt opschalen met je bedrijf.
Maarrrr....
...het lijkt erop dat je doelgroep niet altijd beseft dat jullie product een goede keuze is. Jij wéét dat je veel meer mensen goed kunt helpen met je oplossing. Maar waarom stroomt je inbox dan niet over met bestellingen? En waarom kapen concurrenten klanten voor je neus weg terwijl hun aanbod minder goed is?
Webteksten schrijven voor SaaS-bedrijven is een vak apart. Je wil namelijk duidelijk en klantgericht uitleggen waarom jullie software awesome en onmisbaar is. Niet te nerdy, maar ook niet te jip-en-janneke. Je wil de voordelen van je product benadrukken, twijfels wegnemen, vragen beantwoorden en lezers enthousiast maken. En dat allemaal in één conversiegerichte tekst.
Ik weet welke informatie ik uit jouw brein moet slurpen om een conversiegerichte tekst te schrijven. Aanvullend verdiep ik me in het woordgebruik van je doelgroep en hun kooptriggers. Alle info combineer, structureer en formuleer ik tot een herkenbaar en klantgericht verhaal.
Ik vind het heerlijk om de vertaalslag te maken van features van de software naar voordelen voor de gebruiker. Daarmee scoor je bonuspunten bij lezers.
Reden 1.
SaaS-copywriter met royale ervaring als onlinemarketeer
Reden 2.
Ik ga tot het uiterste om de best mogelijke tekst te schrijven
Het zit in mijn natuur (en achtergrond) om verder te kijken dan alleen de tekst. Je krijgt dus niet alleen een goede tekst, maar ook mijn kritische blik.
En mensen, wat is het een feestje om met hen samen te werken! Applausje voor onszelf.
Oh, en de bedrijven die mij zo'n geheimzinnige NDA lieten tekenen, of hun geheime copywriter geheim willen houden, staan niet in m'n online troffeekast. Dat is en blijft secret.
SALESTEKSTEN NODIG?
Je mag zelf een moment in mijn online agenda selecteren. Hét bewijs dat goede software ons leven zóóóveel makkelijker maakt. Nu moeten we er nog voor zorgen dat mensen massaal jouw software gaan gebruiken. ;-)
Dat is meestal serieuzer dan op mijn eigen site (maar hier ben ik de baas!). Wil je meer voorbeelden zien van mijn schrijfwerk voor SaaS-bedrijven? Mail dan even.
Je maakt me blij met opdrachten die iets concreets moeten opleveren: meer leads, meer omzet, meer volgers, meer webinar inschrijvingen, meer demo-aanvragen, etc.
"Maud heeft de teksten voor diverse webpagina's en enkele whitepapers geschreven. Haar vloeiende en vlotte pen is echt een meerwaarde voor je content. Ook is het prettig samenwerken met haar: ze gaat grondig te werk, komt afspraken na en verstaat haar vak zeer goed. Het is enorm prettig om te weten dat we iets aan Maud kunnen overlaten en dat het dan ook echt goed komt!"
"Wil je goede teksten en iemand die géén ja en amen knikt maar zegt waar het op staat? Dan adviseer ik je zeker een gesprek met Maud in te plannen.
We kwam Maud tegen op LinkedIn terwijl we ons afvroegen: kan onze site beter en hoe dan? In deze snelle en vluchtige tijden wil je natuurlijk niet alleen een goede tekst, maar een tekst die tot conversie leidt!
De website van Cirqll vertelt nu het volledige verhaal. Je wordt nu beter meegenomen in wat we te vertellen hebben. Binnenkort starten we online campagnes voor Cirqll en dat zien wij met veel vertrouwen tegemoet!"
"Wederom puik werk Maud!"
"Ik ben heel erg fan van je schrijfwerk. Ik vind het heel verfrissend hoe je dingen zo simpel kan uitleggen. Dat is in mijn ogen echt een kunst. Qua tone of voice vind ik jou de allerbeste die ik ken."
"Het was een genot om met je samen te werken. Ik bewonder en waardeer je eerlijkheid, kennis en kunde. Het was bijna beangstigend, hoe weinig ik hoefde toe te voegen of te wijzigen. Je bent een goede schrijfster!"
"Maud heeft de salestekst voor m’n website Wielerfit geschreven. Ik wilde na het lezen bijna mijn eigen trainingsschema kopen, haha. We hebben 'm zelf een paar keer goed doorgelezen en ook door anderen laten lezen. Het is een hele mooie tekst geworden die erg overtuigend overkomt."
CONVERSIEGERICHTE TEKSTEN NODIG?
Dan ontdek je of mijn kwaliteiten en gortdroge humor passen bij jou en de schrijfklus.
We spreken een vaste prijs af voor de schrijfklus, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Mijn prijzen zijn inclusief:
Vertel me alles over jullie software en ambities voor de toekomst. Dan kan ik inschatten of mijn copy-kunsten in dat plaatje passen. Zijn we een match? Dan maak ik een offerte en check ik m’n agenda wanneer ik kan starten voor jullie.
Ik hou van duidelijkheid, dus ik werk het liefst met een vaste projectprijs. Je betaalt geen cent meer dan afgesproken. Oók niet als ik langer met de opdracht bezig ben dan ingeschat. Da’s een slimme deal voor jou, omdat ik een rasechte perfectionist ben.
Ik stel je pittige vragen om de onderste steen boven te halen. Ik wil álles weten van je doelgroep, je aanbod en het bedrijf. Ik speur het www af om je doelgroep te doorgronden. Met al deze info kan ik de juiste snaar raken, lezersvragen beantwoorden en klinken als ‘jou’.
Ik ga aan de slag. Vooraf geef ik aan wanneer ik de teksten oplever. Dan kun jij alvast een plekje in de agenda reserveren om ze door te nemen. Zo houden we de vaart erin om de teksten zo snel mogelijk live te zetten.
Jij bent de expert op jouw vakgebied. Daarom vraag ik jou de teksten inhoudelijk te checken.
Per tekst krijg je maximaal 2 feedbackrondes. Die tweede ronde is haast nooit nodig, maar mocht er na de eerste aanpassing nog iets zijn, dan fix ik het natuurlijk.
Tijd voor een bescheiden feestje. Jij hebt de definitieve teksten ontvangen en zet ze online. Dus hoog tijd om te proosten op deze mijlpaal én je inbox wagenwijd open te zetten voor complimenten (en waarschijnlijk aanvragen en verkopen).
In minstens 50% van mijn gesprekken hoor ik dit:
“𝐼𝑘 𝑤𝑒𝑟𝑘 𝑚𝑒𝑡 𝑒𝑒𝑛 𝑚𝑎𝑟𝑘𝑒𝑡𝑖𝑛𝑔𝑝𝑎𝑟𝑡𝑖𝑗 𝑚𝑎𝑎𝑟 𝑖𝑘 𝑚𝑖𝑠 𝑠𝑐ℎ𝑒𝑟𝑝𝑡𝑒 𝑖𝑛 𝑐𝑜𝑚𝑚𝑢𝑛𝑖𝑐𝑎𝑡𝑖𝑒 𝑒𝑛 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑒𝑛𝑡. 𝑍𝑒 𝑠𝑛𝑎𝑝𝑝𝑒𝑛 𝑑𝑒 𝑏𝑟𝑎𝑛𝑐ℎ𝑒 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑔𝑜𝑒𝑑 𝑔𝑒𝑛𝑜𝑒𝑔.”
Mijn tip:
bespaar tijd en frustraties door voor een SaaS-tekstschrijver te kiezen.
Je hebt twee voor de hand liggende opties.
We drinken een online bakkie koffie en....
Het resultaat:
Het resultaat:
Dan nodig ik je uit om een kennismaking via Teams in te plannen.
Da's handiger dan spontaan bellen. Grote kans dat mijn telefoon op stil staat, omdat ik in volle focus bezig ben met schrijfwerk (voor misschien wel je concurrent ;-)).